مزایای حل پازل

مزایای حل پازل

حل پازل به صورت منظم دارای مزایای مثبت زیادی است. با ما همراه باشید تا به توصیف این مزایا بپردازیم:

  1. تقویت واژگان

فرقی نمی کند شما در حال فراگیری یک زبان جدید باشید یا تصمیم دارید زبان مادری خود را توسعه دهید؛ حل پازل و حل جدول در این راه به شما کمک شایانی می کند.

  1. تقویت انشاء و مهارت های منطقی

با یادگیری نحوه چیدن قطعات پازل در کنار هم آن قسمت از مغز شما که مربوط به مهارت های منطقی است به کار افتاده و شما راحت تر می توانید کلمات را مانند قطعات پازل در کنار هم بچینید.پس اگر میخواهید کودکی نویسنده یا شاعر پرورش دهید از پازل غافل نشوید!

  1. ارتقاء مهارت حل مسئله

مهمترین رکن حل یک مسئله داشتن پشتکار و استقامت است.مسائل زیادی در دنیا وجود دارد که شما قادر به حل آن در وحله اول شاید نباشید.مثلا وقتی با یک پازل 1000 تکه روبرو می شوید شاید نا امید شوید ولی وقتی با پشتکار به نتیجه می رسید و تمام قطعات را می چینید دیگر دارای قدرتی می شوید که حل یک پازل 1000 قطعه دیگر برای شما سخت نخواهد بود.پس مهارت حل مسئله شما ارتقا یافته است.شما زمان را از دست داده اید اما توانایی ای را بدست آورده اید که در مراحل بعد، این از دست دادن زمان را برای شما جبران می کند. همانطور که رئیس جمهور پیشین آمریکا، آبراهام لینکلن، گفته است: “هیچ چیز ارزشمندی با گذر زمان از ارزشش کم نمی شود …” و استقامت اغلب کلید موفقیتی است که با گذر زمان و ممارست مستحکم تر می شود.

  1. کمک به دانش آموزان از طریق آموزش های بازی محور

پازل نقش مهمی می تواند در یک کلاس درس ایفا کند.مثلا در یک کلاس اگر معلم بگوید “به صفحه 140 برویم و در پاراگراف دوم مسئله شماره 3 را حل کنید”دانش آموزا ن با بی میلی شروع به ورق زدن می کنند. حال یه لحظه فکر کنید اگر معلم بگوید”امروز می خواهیم یک بازی انجام دهیم،می خواهیم یک پازل حل نماییم،چه کسی داوطلب می شود؟!” آنگاه در تمام دانش آموزان حس رقابت و یادگیری بیدار می شود.

  1. تفکرات مختلف برا ی پازل های متفاوت

انواع مختلفی از پازل وجود دارد و هر یک از آنها نیاز به تفکر متفاوت دارند. یک جدول باعث می شود که به یک کلمه فکر کنید.سودوکو نیازمند استفاده از مهارت های تفکر منطقی است تا اعداد را به درستی در جای خود قرار دهید.پازل های تصویری نیازمند تفکر بصری می باشند. پس هر نوع پازل نیازمند یک تفکر و نگرش خاص است.

  1. حل پازل به سلامت مغز کمک می کند

با تمرکز بر روی حل پازل استرس شما از بین می رود و یا لا اقل از میزان آن کاسته می شود. این امر به حفظ کنترل عاطفی شما کمک می کند. حل پازل به طور منظم تاثیری مستقیم بر روی جلوگیری از آلزایمر و زوال عقل دارد. مغز فعال بسیار سالم است و کمتر احتمال دارد که تحت تاثیر بیماری قرار گیرد. پازل های مورد علاقه خود را بازی کنید و بیماری ها را از خود دور نگه دارید. شما می توانید پازل ها را خودتان حل نمایید و یا آنها را با یک گروه از دوستانتان حل کنید.

  1. بهبود عملکرد در محیط کار از طریق حل پازل

 

مغزی که توسط پازل فعال و تحریک شده است مغزی است که به خوبی در محیط کار عمل خواهد کرد. هرچه قدر مغز شما بهتر کار کند، تفکر شما روشن تر و بسیار سریعتر خواهد شد و نتیجه آن را در بهبود عملکرد خود خواهید دید.

  1. حل پازل به شما یک تجربه موفق می دهد

آیا پس از حل یک پازل بزگ احساس خوبی به شما دست نمی دهد؟ حل یک پازل می تواند قدرتی به شما بدهد که کل روز خود را تغییر دهید. حالا که پازل را حل کرده اید به خود می گویید که من آماده ام تا دوباره با چالش های زندگی بجنگم. با حل هر پازل قدرت بیشتری خواهید یافت،حس بهتری خواهید داشت و روز به روز موفق تر خواهید بود.

  1. پازل ها قابل حمل هستند

پازل ها اغلب قابل حمل هستند.به هر کجا می خواهید آنها را ببرید.در کنار خانواده و دوستانتان به حل پازل بپردازید و در نهایت پیشرفت چشمگیر خود را مشاهده نمایید.

  1. و درنهایت پازل یک بازی کاملا سرگرم کننده است!

چه چیز دیگری از مزایای پازل باید بگوییم؟  این بازی آنقدر مزایا دارد که از یک کودک تازه متولد شده تا یک پیرمرد نود ساله به آن احتیاج دارند. با این حال، اگر دلایل بالا برای شما متقاعد کننده نبوده است می توانید فقط جهت سرگرم شدن به حل پازل بپردازید.فقط مواظب باشید پس از حل اولین پازل معتاد آن نشوید!

دیدگاه شما
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.